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  • Mise à jour Dec 12, 2022 11:30:13

GLD, Quality and performance

Our commitments

Our commitments

Une Politique Qualité de pointe

  • Respect des exigences clients.
  • Mise en œuvre de processus maitrisés.
  • Réduction des coûts de non-qualité.
  • Optimisation des processus
  • Contribution au développement de l'entreprise
  • Des exigences de qualité spécifiques clients

Certains clients possèdent leurs propres exigences qualité

Ainsi, GLD répond, pour son client Becton Dickinson, aux critères spécifiques des Bonnes Pratiques de Fabrication (BPF) et Bonnes Pratiques de Distribution (BPD)

Notre démarche qualité est reconnue par la certification Iso 9001-2015 avec comme support une politique qualité porteuse de nos engagements.

Déclaration de notre notre politique d'engagement
Format Pdf - 300 Ko


Document PDFPolitique qualité 09-10-2015-signée.pdf

Quality together

Afaq

Customer quality plan

GLD establishes a quality plan with each customer that meets ISO 9001 requirements and which is drawn up jointly with the customer before their integration.
This QP describes the specific provisions required for the expected service, targeting customer satisfaction, continuous improvement and the evaluation our performances.
It identifies:

  • The organisation and responsibilities
  • The different process markers and their methods of control
  • The appropriate documentation system
  • The objectives to be achieved...

Customer integration

An "integration plan" is drawn up for the integration of each customer defining among other things:

  • The material and human resources to be implemented
  • Actions to be carried out before and during the integration
  • Responsibilities

It is drawn up jointly with the customer, the sales representative and the site manager.

Quality progress report

The key operations of the service provided are controlled regularly, via the intermediary of ratios and indicators defined in collaboration with our clients during the integration phase.
This information is assembled in a "client progress report" issued monthly.
These indicators enable:

  • The assessment of the quality of the different stages of the process
  • The identification of areas of improvement to be implemented as well as any necessary corrective and preventive action.

This report transmitted monthly also serves as a basis for periodic meetings with customers.

The environmentally friendly approach at the heart of the company

GLD is committed to recycling the waste produced by operations in collaboration with a contractor:

  • Who ensures maximum recycling (wood, cardboard, plastic, glass...)
  • Who mutualises the transport in order to reduce the impact on the environment

Office waste is also recycled.

EGALITE FEMMES/HOMMES

EGALITE FEMMES/HOMMES

Pour parvenir à mettre un terme aux écarts de rémunération non expliqués entre les femmes et les hommes, la loi n°2018-771 du 5 septembre 2018 sur la liberté de choisir son avenir professionnel, dite « Loi avenir », a instauré l'obligation pour les employeurs d'au moins 50 salariés de calculer des indicateurs déterminés dans un Index de l'Egalité Femmes-Hommes, donnant lieu à une note à publier annuellement.
 
Les objectifs visés sont les suivants :
 
o La suppression des écarts de salaire entre les femmes et les hommes, à poste et âge comparables ;
o La même chance d'avoir une augmentation ou promotion pour les femmes que pour les hommes ;
o L'augmentation de toutes les salariées à leur retour de congé maternité, dès lors que des augmentations sont intervenues en leur absence ;
o Le positionnement d'au moins 4 femmes parmi les 10 plus hautes rémunérations.

Récapitulatif des indicateurs transmis à la DIRECCTE

Format PDF - 32 Ko


Document PDFdeclaration.pdf

ZI de la plaine - Route de Saint-Georges-de-Commiers 38560 Champ-sur-Drac - Ph. 04 76 68 68 22 - Fax 04 76 68 86 13 - accueil.gld@gld.fr